dinsdag 6 oktober 2009

#17 Web 2.0



Ik heb best wel veel tijd hieraan besteed door overal eens te kijken en doorheen te surfen.
Het is gigantisch wat je allemaal kunt en ziet.

De term Web 2.0 verwijst naar een duidelijk waarneembare trend op het internet, die sterk in betekenis toeneemt. Web 2.0 wordt omschreven als de tweede fase in de ontwikkeling van het World Wide Web. Het gaat over de verandering van een verzameling websites naar een volledig platform voor interactieve webapplicaties voor eindgebruikers op het World Wide Web. Volgens sommigen zullen deze uiteindelijk losstaande lokaal geïnstalleerde software overbodig maken.

Ik heb mezelf destijds na mijn opleiding in Tilburg aangemeld bij Bibliotheek 2.0 discussie en forum voor bibliotheken maar helaas heb ik er nadien niet zoveel meer mee gedaan wegens tijdgebrek.

Ik vind Web 2.0 Tools and Applications heel duidelijk en overzichtelijk want de applicaties die je interessant vind blijven toch hangen in je geheugen en die zie je dan weer heel snel terug.

Bij deze site heb ik als tag ingevoerd widget en je wil niet weten wat je allemaal tegenkomt.
Echt heel leuk om hier en daar eens rond te kijken.
Maar ik ga nu mijn boekenkast op orde brengen bij #18.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten